Mot Valencia

Torsdag den 16 mars 2017
Efter en lång och god natts sömn var vi beredda att åka mot Valencia. Vädret var det bästa tänkbara, även om det bara var 11 grader ute. Under dagen ökade det några grader.

Dagens tur blev ca 20 mil. Den här vägen är livligt trafikerad av långtradare, så det tog ganska lång tid, även om sträckan inte är så lång och vägarna är bra. De här områdena har nog också fått sin beskärda del av den senaste tidens nederbörd, för allt har inte runnit undan på åkrarna.

IMG_6874 kopiera

IMG_6875 kopiera

På eftermiddagen anlände vi till Valencia Camper Park i Betera utanför Valencia. Här har vi övernattat några gånger tidigare. Man blir alltid väl mottagen och välkomnad. Så var det även idag. Inne på gården var det fullbelagt, men vi fick en bra plats i det yttre området, innan vi gick till serveringen för att ta emot vår välkomstdrink, som i det här fallet var ett glas sangria.

Antalet husbilar har ökat avsevärt under senare år, men att det var fullbelagt idag beror på att Fallasfestivalen pågår inne i Valencia. Förra året åkte vi in till staden några timmar. Fallasfestivalen med sina jättefigurer är verkligen en annorlunda upplevelse.

IMG_6881 kopiera

Undrar var det här enormt långa husbilsekipaget ska få rum?

Vi var ganska trötta idag, så turen in till Valencia får vänta tills i morgon. Jag har varit tveksam till, om jag ska klara av att åka in till staden, eftersom jag har svåra problem både med min rygg, mina ben och fötter. Mina fötter tränar jag varje morgon med hjälp av TENS och specialskor. Ikväll har jag tränat mina ben med hjälp av TENS-apparaten under ganska lång tid. Få se hur det känns i morgon bitti!

 

 

Kommentera

